section-4ae1052
1BB
Berekening gemiddelde determinatie = gemiddelde van 2x (ne, en, wi) + 1x (gs, ak, bi, tc, zw, eco)
Gem. determinatie hoger 7.8 | = kbl |
Gem determinatie tussen 7.5 - 7.8 | = bespreken bbl/kbl |
Gem. determinatie tussen 6.0 - 7.5 | = bbl |
Gem. determinatie lager 6.0 | = bespreken |
Gem. vakken gd, mu, bv, bo lager 6.0 | = bespreken |
1KB
Berekening gemiddelde determinatie = gemiddelde van 2x (ne, en, wi) + 1x (du, gs, ak, bi, tc, zw, eco)
Gem. determinatie hoger 7.8 | = mavo |
Gem. determinatie tussen 7.5-7.8 | = bespreken kbl/mavo |
Gem. determinatie tussen 6.0-7.5 | = kbl |
Gem. determinatie lager 6.0 | = doubleren of bbl |
Gem. vakken gd, mu, bv, bo lager 6.0 | = bespreken |
1Mavo
Berekening gemiddelde determinatie = gemiddelde van 2x (ne, en, wi) + 1x (du, gs, ak, bi, na, dp, te)
Gem. determinatie hoger 7.8 | = havo/vwo |
Gem. determinatie tussen 7.5 - 7.8 | = bespreken mavo/havo |
Gem. determinatie tussen 6.0 - 7.5 | = mavo |
Gem. determinatie lager 6.0 | = doubleren of kbl |
Gem. vakken gd, mu, bo lager 6.0 | = bespreken |
1 Havo/Vwo
Berekening gemiddelde determinatie = gemiddelde van 2x (ne, en, wi) + 1x (du, gs, ak, bi, ntc, tek)
Gem. determinatie 6.0 of hoger | = havo/vwo |
Gem. determinatie lager 6.0 | = doubleren of mavo |
Gem. vakken gd, mu, hvd, bo lager 6.0 | = bespreken |
1 Gymnasium
Voor de overgangsbeslissing wordt gebruik gemaakt van het overgangscijfer. Dit is een gewogen gemiddelde van de eindrapportcijfers dat op de volgende manier wordt bepaald:
Overgangscijfer klas 1 = (2x (ne, en, wi, klassiek) + 1x (gd, fi, fa, du, bi, to, gs, ak, bv, mu, bo) / 19
Hierin geldt:
1. Cijfer klassiek = 0,8x grieks+0,2x latijn
2. Voor alle genoemde vakken geldt het rapportcijfer dat wordt berekend op één decimaal.
Modules en projecten worden beoordeeld met onvoldoende (O), voldoende (V) of goed (G).
A. Een leerling is bevorderd als:
1. | Het overgangscijfer 6,5 of hoger is. |
2. | En alle modules en projecten voldoende of goed zijn afgesloten. |
3. | En voor de cijfers op het eindrapport geldt dat |
- alle cijfers 5,5 of hoger zijn | |
of | |
- maximaal drie cijfers hoger dan of gelijk aan 4,5 en lager dan 5,5 zijn, waarvan ten hoogste één kernvak (ne/en/wi) | |
- en de overige cijfers 5,5 of hoger zijn | |
of | |
- één cijfer hoger dan of gelijk aan 3,5 en lager dan 4,5 is, zijnde geen kernvak (ne/en/wi) | |
- en maximaal één cijfer hoger dan of gelijk aan 4,5 en lager dan 5,5 is | |
- en de overige cijfers 5,5 of hoger zijn |
B. Een leerling zit in de bespreekzone als:
1. | Het overgangscijfer 6,0 of hoger is en lager is dan 6,5, en/of aan de eisen van 2 - zoals bij A geformuleerd - niet is voldaan. |
C. Een leerling doubleert als:
1. | Het overgangscijfer lager is dan 6,0 |
of | |
2. | Aan de eisen van 3 - zoals bij A geformuleerd - niet is voldaan. |
Als een leerling in de bespreekzone zit, kan het resultaat van de bespreking zijn:
- doubleren
- bevorderen naar klas 2 niet zijnde het gymnasium
- bevorderen naar klas 2 gymnasium
N.B. Bij punt 3 geldt dat de vakken latijn en grieks samen als één vak (klassiek) beschouwd worden